Wednesday, April 07, 2010

Satu lagi pengalaman menyampah dengan customer service

Haiihhhh I guess I am just that kind of person yang selalu bad luck, kan?  Hari ni, pergi beli barang dengan hubby kat The Curve.  Dah elok budak promoter kat kaunter tu, 3 kali budak tu mention harga barang.  "Gucci ENVY 30ml ni RM169"... So ami pun bila dah agree, bawak ke kaunter.

Sampai turn aku bayar, tiba- tiba "RM177 kak".  Aku pelik, aikk takkan sebab dia bagi aku Escada tester dia caj aku extra RM8.  Aku tanya balik budak cashier Metrojaya tu, "What, bukan RM169 ke?" and I pointed to the ta which the promoter stuck to her cash receipt.  Budak cashier yang tak sempat aku tengok nama dia, terus panggil si promoter, tanya, barang ni dah naik harga ke, bla bla bla.  It turns out, harga dalam system dah naik RM8.

Peringatan, this is not about the RM8.  The cashier then said to me, "Akak, harga barang ni memang RM177, so akak nak ke tak.  Kami tersalah, lupa nak tukar tag, so camana cik nak ke barang ni"... Lebih kurang gitu le.  Dia ingat aku bodoh kot, so aku jawab, "lupa naikkan harga kat tag, that's ur problem, not mine.... i demand to pay the price your sales assistant offered me... i want to see your manager"...

Diorang boleh buat ngok- ngek dulu kat situ bising macam- macam 'eh camane ni' lah ape lah, cashier kat sebelah dia dah sound "kena bagi customer harga lebih rendah..." Sambil tu diorang panggil la si manager ke, supervisor ke, aku tak sure.

Datang lah sorang minah ni, pegi kat cash machine, and said "Ok kak, RM169", sambil senyum manis.  Lepas bagi aku change, dia cakap "sebentar ye, saya bagi voucher".  So aku pun dapat la voucher RM10.

Chet, itu macam ka.  Simple jer nak settle kan.  Customer is always right, right?  If there is any discrepancy, honour the lower price item (provided that it is verified correct).  Takyah la nak suruh aku berdiri lama- lama nak tanya macam- macam when it is clearly their fault.  Not mine as a customer of course!

Apa- apa pun aku syukur lah bila benda ni settle dengan baik.  Small matter, kan, so bila diaorang apologise I smiled back and said it's ok.

No comments: