Monday, December 24, 2012

Sawangggg

Phewwww ni dah sawang tahap berhabuk berulat dah blog ni.  I had been really really 'busy' berehat.  Hehehe.  Dilanda ketidaklaratan yang amat, sampai nak mengupdate blog pon tak kesampaian.  Besides, work had been really demanding lately.  So does my baby Ayesha Amani.  Demanding attention like nobody's business.  It is always, 'Mommy, jommm laaaaaa' when I am around. 
 
What's my latest update?
1- Workwise, had been super busy sebab masih diberi assignment yang perlu mengejar deadline.  Fuiyooo I tell you.  Some people must have thought that I am a machine?  Ermmmm. 
2- Work juga agak huru- hara hehehe.  Semua orang mostly dah rileks.  Kami ni hemmmmmm.  Bangla pun cuti Christmas ni hahaha.
3-  Pregnancy had been good, makan belum lah betul boleh lagi tapi ok lah,  takler kebuluran.  Jap bole makan, jap tidak...
4- Macam biasa kulit terasa flawless masa pregnant ini hehehe.  Boleh pakai pencuci muka cop apa pon.  Bole tertidur pakai make- up tanpa risau.  Hah, terbaik lah.
5- Baby dah rasa gerak.  Ala- ala ada butterfly gitu.
6- My cousin, yang ada cancer stage 4 rasa nye memberi impact paling besar dalam hidup ketika ini.  You just never know what or how you will die.  For this cousin of mine, rasanya dia pun tahu dia takkan hidup lama.  Tapi he brought on such positive attitude despite his condition.  Doctor pun dah cakap, he will not survive chemo because he is too weak.  Tapi he had decided to proceed with chemotheraphy and radiotheraphy and won't give up on life.  God bless him.   
7- Christmas = Year end sale.  Walaupon tak banyak energy, banyak juga duit terbang bershopping. Ermmmm termasuk shop baju babies tau!
8- Dah nak masuk new year ada juga terfikir target for next year hehehe.  Am keeping next year's target to myself for now sebab masih ada 2011 target belum materialise ni. 
9- Had thought to myself, how being pregnant and overflown with emotions, angrier than ever had made me a better mother.  I actually tried to be more patience with my toddler, dan sangat- sangat kurang marah dia sekarang.  Cuma, bila dah marah memang jadi naga la.  Keluar api.  Whhhhoooofff.
10- To make this list cukup sepuluh can I just say that this year banyak bersembang dengan orang yang bawak positivity dalam kehidupan ini.  May this +ve energy stays. 
 
Dah dahh back to work!
 
 
 
 

No comments: