Thursday, February 18, 2010

My Eating Habit...

Hemm, so betullah , many people have told me that my eating habit, my food choice will change once I'm pregnant.  Takdelah pelik sangat.  Aku yang selalu asyik nak berdiet (diet mengeleat), sekarang every 2 to 3 hours kena sumbat makanan kat tekak aku ni.  Ni je caranye aku tak 'uwek' kan balik makanan yang aku makan. 

Mereka-mereka yang kenal aku mesti tau yang aku ni bukan jenis makan ikan.  Aku makan lagi- lagi ayam, daging... Sekarang ni selera aku dah berubah.  Ayam ataupun daging??? Hell, no!  Tekak aku nak makan ikan jer... Cumanya aku stick to ikan yang aku suka je la.

Lagi peliknya anak aku yang baru size 'tic tac' ni, memang dasar orang kampung.  Nak makan tempoyak, ikan masin, telur masin.  Ulam- ulam kampung... Sayur goreng-goreng ni, kirim salam je la. Dia suka simple food, setakat spagheti tu, masih jalan.  Boleh je, janji bukan makanan pelik-pelik.

Ada lagi... Bila tekak aku taknak telan benda- benda lain disebabkan busuk lah, ape lah (Weird innit, tempoyak tu tak busuk?  Ikan masin tu wangi sangat?) aku mesti nak telan instant mee cup.  Brand Maggie sahaja, brand lain tak best. 

Penat la macam ni, camana aku nak dapat the required nutrient?  I guess I'll just have to force it down my throat?  Inilah pembawakan namanya.  Nak buat macamana, redha je, and tunggu keadaan kembali seperti biasa.  Sabar ye, it's what I wanted, a baby and now I'll just bear with it!

Diana Abdul Molok @ TRS

No comments: