Thursday, January 27, 2011

Family: All that you have done for me...

Pernah rasa tak macam you haven't done enough for your family? Selalu tak rasa macam tak terbalas jasa keluarga terutama mak dan ayah pada anda? Well, I have. Especially now bila sakit dan family juga lah yang bertanggungjawab menjaga aku. Takde orang lain...

Dah beberapa kali masuk hospital ni, lagi- lagi yang menjaga aku ialah suami, mak, abah, dan adik-beradik... Hari tu masa admitted sebab gallstone, family aku berkampung kat rumah aku to look after Amani and myself. Dulu masa admitted sebab buat gum surgery, adik aku yang tunggu kat ward semalaman tak hiraukan makan minum sendiri. Baru- baru ni pun sama.

Lepas bersalin, siapa yang susah payah jaga makan minum? Tolong jaga anak? Jaga aku?

Masa kecik, tak sihat, siapa jaga? Menangis, siapa pujuk? Makan minum? Duit belanja?

Bila aku kenangkan balik apa yang aku dah pernah buat untuk keluarga tersayang, nothing. Teringat mak yang sayang sangat kat aku sebagai anak, yang aku pernah buat untuk dia ialah lawan cakap dia. Rasanya everyone in my family pon tau perangai dan mulut aku camana... Hehehe... dengan abah pon sama. Kalau aku boleh bangkang, aku bangkang. Bak kata aku pada hubby several days ago, 'kalau I boleh dapat logiknye untuk I bangkang, seharusnye I membangkang ehehehe'.

Kalau fikir balik, tobat takmo menjawab dah hehehe tapi buat jugak. Apa pun, aku nak nasihati diri sendiri supaya sentiasa menghargai keluarga aku. Jangan buat tak endah, jangan buat tak senonoh, jangan buat sesuatu yang bole melukakan hati mereka. Sebab jasa diorang pada aku, sangat lah besar...

Saje, emosi tengah malam. Hehehe tataaaa...

No comments: