Disclaimer: Post ini bukan bermaksud menjatuhkan air muka sesiapa. Tapi saya sedang menghidapi amarah yang amat.
Grrrrrrrrrrrrrr. Petanda amarah ada sedikit naik. Tadi berjalan- jalan menghabiskan lemak di IKEA dan The Curve. Macam biasa la, tempat I jalan- jalan bakar lemak tu, sebab senang nak bawak anak. Kalau Ikano tu, every floor dia ada nursing and changing room. Kat Curve, walaupun cuma ada 2 nursing room, tapi sangat convenient sebab kat situ jugak ada play area dan kedai- kedai baby semua ada situ.
Anyway bukan nak cerita tentang kehebatan shopping malls tersebut. Tapi tentang 'ketidakhebatan' nya. Dah puas jalan- jalan singgah di Mothercare The Curve sebab nampak cam banyak gila babas sale. 40%, 20%, and I saw some cute dresses for my darling Ayesha Amani from the windows. So sementara hubby pergi menambah lubang di tali handbag, I went into the shop, to at first window shop but ended up buying some tops and dresses.
On one of the dresses, takde tertulis discount or anything like that. So I thought this one was a normal price item. Mind you, tak sure lah kalau semua Mothercare pun sama, tapi ko memang tak sure kalau the whole rack is on sale or only items with labels are.
So I went ahead in the queue to pay, with the intention to of course, pay and if the doubtful item IS NOT on sale, I was going to buy it anyway. It was too cute to let go yeah. So beratur lah sampai turn... Tanya minah cashier kat situ, sambil membuat muka paling manis,
"Yang ni ada sale ke, dik?"- saya bertanya. Patut panggil akak sebab dia nampak lagi tua bluewekkk.
"40%" - jawab kakak Cashier yang bertugas pada malam tadi, (13 November, around 8 pm kot???)
Sambil menjawab, sambil muka nye taik. *&%&^%. Serious wa bengang, tapi bersangka baik lah. Maybe dia tak sihat.
I proceed with the payment. Dan sambil minah cashier tersebut dengan kasar nya memasukkan barang- barang kedalam beg, tanpa greetings, tanpa terima kasih. Tapi yang aku heran, dia bole menyembang dengan colleague dia yang tembam tu? Siap gelak- gelak lagi you... Muka I tak cukup cantik ke untuk you gelak ketawa.
Hati memang menggelegak. Kalau ikutkan hati memang nak je bagi balik barang tu dan cakap saya takde mood nak beli sebab muka awak macam B A B I. Ooopsss. Kalau tulis jarak- jarak tak bunyi mencarutkan?
What I can say here is that, this isn't my first bad experience with the cashiers in Mothercare The Curve. Ramai gak yang dah kena dengan ketidaksopanan mereka. Apa muka gua macam takde duit ke Bedah oi? Cadangan saya ialah, kalau anda bosan melihat wajah customer, sila bekerja di belakang tabir. Maka tak perlu ngadap muka dan pelbagai kerenah manusia. Jika anda moody, jika anda tidak friendly, the job is not for you! Sayang sekali...
P/S: Tapi ada jugak cashier yang best- best kat outlet lain. Try masuh Gap Kids, Miss Selfridges. Best youuuu layanan dia macam queen!
No comments:
Post a Comment