Thursday, February 23, 2012

Syukur

"Demi sesungguhnya!  Jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambah ni'mat kepada kamu dan jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amatlah pedih." (Ibrahim: 7)

Percaya tak, kita ni manusia kadang- kadang susah sangat nak bersyukur, ada je tak kena. The simplest example?  Hujan marah, panas pun marah :-) Just a gentle reminder to myself who often feels inadequate...

Syukur...
 aku ada ibu-bapa yang baik lagi menyayangi

Syukur...
 aku punya suami, walau tak se'hensem' Brad Pitt, namun paling hebat dihatiku
 aku punya anak, walau kekadang menjengkelkan namun ada sesuatu to look forward to at the end of my
 working day...
 aku punya adik- beradik tempat mengadu dikala susah...

Syukur...
 aku ada kerjaya yang tidak sehebat mana namum mampu membiayai kehidupanku...

Syukur...
 aku punya pelajaran yang cukup untuk membantu pekerjaan ku...

Syukur...
aku ada rakan- rakan yang memahami, walau sedikit tapi mampu menghibur jiwa dikala lara...

Syukur...
walau kereta ku buatan Malaysia dan kecil, aku tidak berjalan kaki untuk sampai kerumah.
walau kediamanku kecil dan buruk, namun aku punya tempat berteduh...

Syukur...
bahawa aku masih diberi peluang di atas muka bumi Nya, berpeluang menulis artikel ini...
dan merenung kembali segala yang kupunyai di atas dan mungkin tak pernah sedar dan dihargai...

No comments: