Saturday, August 25, 2012

Pakaian

Rasanya it is time Mommy learnt her lesson.  Tak payah la bila ada rezeki lebih sikit nak beli pakaian branded untuk anak, sebab in the end Mommy ended up frustrated, angry.  You know why, sebab kalau tak Maid kat rumah ni yang merosakkan pakaian, anak sendiri yang rosakkan.  Takyah nak stylo mylo ke hape ke.  Pakai je baju cap ayam nak oiii.

Take for example her Guess white t-shirt which I bought her, habis dibelasah Maid campur skali dengan pakaian luntur.  White tee dah jadi pink.  Sedangkan dah bagitau banyak kali that particular tees (2 of them) had beads on 'em dan perlu di cuci tangan.  Tapi dia tetap campur dalam mesin.  Then I got to know sebab dia dah banyak kali rosakkan baju aku (including my silk) rupanye cara dia basuh senang je.  Ambik baju dan jirus semua dalam washing machine.  Wow.  Tu baru baju anak rosak, kalau baju aku lom kira lagi.  

Then dalam banyak- banyak kes anak aku merosakkan baju aku ingat her Hard Rock cafe aku beli masa kat Penang.  She ate ice cream and bammmm kena t-shirt tu.  Dah macam- macam cara aku try that t-shirt masih kotor.  

Latest, of course is of course one of the many baju raya, this particular one I liked so much.  Baru sekali pakai, dia pergi beraya dan belasah minum air oren, puas aku sental tak tanggal.  Pastu aku perasan blakang baju tu ada kesan bintik- bintik lubang macam kena makan api.  Aduhai.  Tension ok.  

Biarlah dia besar nanti, dia pandai beli baju sendiri dan tau nilai duit tu, biar dia beli sendiri.  Baru Mommy tak sakit hati.  Simpan je la duit bonus ke duit blanje raya ke duit claim ke duit gaji ke, masuk dalam ASB.  Takpon buat beli baju sendiri heheheh.  Aci tak.


No comments: