Saturday, August 25, 2012

Rindu

You read that right, aku rindu.  Bukan rindu Mr Hubby Ah Bob ke sape ke.  Hehehe.  Rindu that 'bonding' moment when breastfeeding my daughter.  For 1 year and 10 months I had her in my arms without missing a single day out of it (except the 2 nights in hospital masa buang gallbladder la kan).  I breastfed her to console her when she's sad.  Breastfed her to calm her from anxiety, to soothe her from her fever.  Rindu la nak cium- cium anak Mommy tu, look into her face while she drinks.  

Ni 16 September ni umur Ayesha dan 2 tahun (24 months)... Aku stop kan breastfeeding masa dia 22 months.  Baru je lagi pun.  Tapi, Alhamdulillah dia tak kurang sayang pada aku pun lepas stop menyusu dengan aku.  She loves me all the same.  Kejap- kejap dia gurau senda cakap 'miii nak ulat'.  Bila aku cakap 'nah, nah', dia pon kegelian 'eeeeee ulaaaattt nanaaaak'.  Hehehe so cute.  Kadang- kadang dia cari aku kat dapur pastuh peluk kaki aku, dan cakap 'ayangggg Memi'.  Terharu tau.  

Cuma bezanya she is less clingy.  Dia bangun nak susu tengah malam, mintak dengan Daddy.  Dia bole jer keluar gi kedai dua orang dengan Daddy tanpa aku ikut.  Tapi kalau orang lain yang ajak, dia kompem nak heret aku sekali la kan.

Tidur nye masih je perlukan aku.  Ada gak la kadang- kadang datang angin dia, Daddy tidurkan.  Atau bila aku tak larat, aku tak perasan pun dia tidur masa bila sebab aku tidur dulu.  Tapi dalam seminggu cuti raya ni, memang tidur awal sebab siang dia tak tido.  She went back to sleeping early (aku rasa it also has to do with aku yang jaga dia seminggu ni, bukan maid aku.  Aku perasan kalau dengan maid, asal call je jawapan nye tengah tido.)  Sleep early and sleep in my arms, tepuk- tepuk sambil memintal tangan aku.   Once dah lena, bole ler peluk cium kan dia yang busuk masam tu puas- puas.  

Tapi still... Rindu saat breastfeeding dia.  I suppose it is also the feeling of being 'needed' by anak.  

No comments: