Tuesday, July 20, 2010

Dah nak masuk 30th weeks?

Wow, so it has been 30 weeks already? Aku dah masuk third trimester rupanye. It feels like yesterday I found out I was pregnant. Yes, it does feel like yesterday because the excitement is not yet gone.

Semalam ambik shot tetanus, so start malam semalam dah dapat flu and fever.  Sneezing all the way, atchooom.

Sepanjang mengandung ni macam- macam pengalaman dari peer mothers aku dengar.  Pengalaman mengandung, pengalaman bersalin, memnyusukan anak, raising their kids.  There were good and bad ones.  But those will be something that I will always remember...

Kalau cerita pengalaman hari ni, surely sangat la memalukan.  I have faced so many things during my pregnancy, the sweet and bitter.  Banyak benda yang ada aku tak share pun kat dalam blog ni.  Tapi hari ni, though it will be an embarrasment untuk kongsi satu ceritera pendek ni, I am going to anyway.  

Nak dijadikan cerita... Perut dah besar, badan dah 73kg.  Tinggi tak naik pun hehehe, perut je yang makin tinggi.  Since my belly has grown bigger, the pressure in my gall bladder has definitely increased.  Kalau dulu  minit sekali nak kencing, sekarang ni aku rasa tak sampai 5 minit dah nak terkenc semula.  Makanya aku selalu ambik keputusan untuk hold aje dulu.  Especially when I am in a place where washroom is not easily accesible.  

Tadi maghrib I had the urge of going to the loo, tapi biasala badan tak sihat so aku biar je, sampai masa aku nak bangun ambil wudhu and solat.  Tiba- tiba atchoooooommmm masa dalam perjalanan ke washroom, keluar la bersin yang amat besar... Hehehe tau- tau rase basah je... Kat seluar.  Rupenye, dalama perjalanan dan pembersinan yang besar itu, aku terkucil dalam seluar.  This had never happened to me before, and I have a feeling it won't be the only time.  So hubby pesan, lepas ni pakai pad ye.  Just in case aku 'ter' waktu kat office.  Hahahahaha satu pengalaman yang memalukan, dan takkan aku lupa sampai bila- bila.  My 30th weeks experience ;-)

Walau macamana embarrassing pun, semua pengalaman aku akan kenang sebab pregnancy itself is such a sweet moment and experience, and so whatever that comes along is just parts and parcels of it. 

So nak gelak, gelak lah puas- puas.... Jangan gelak kat muka aku nanti dah...

Diana Abdul Molok @ TRS

1 comment:

naDia said...

nothing to be embarrased about babe!! biasalaa tu..aku rase utk org2 yg mengandung mesti naik rimas kalo sikit2 g toilet..tp mmg tak dpt nak dielakkan kan? just jadikan lesson..next child, pakai pad..:)