Thursday, July 21, 2011

Apehal ko nak emosi...

Ermm saje nak buat post melepaskan geram tentang seseorang.  Seseorang yang akalnye cetek dan tak berfikir panjang.  Seseorang yang harap umur je meningkat banyak tapi otak kebudakan.  Seseorang yang mungkin telah meletakkan suami saya dalam keadaan tertekan. 

Seseorang ni telah melepaskan rasa terkilan nya pada suami terchenta, kekanda Bob saya.  Kau punya terkilan je ko kira, aku punya terkilan ko tak kira?  Banyak la cantik ko punya muka. 

Orang macam ni aku tak tau macamana nak bagi faham.  Cuba korang fikir, bila dah berkeluarga, anak sorang pun dah penuh kereta kan?  Nak travel jauh, pening tak kalau nak kena tumpangkan orang?  Bila time balik kampung, nak kena pegang anak lama- lama.  Stress tak?  Penat tak? 

Lagi pulak kitorang sekarang dah ada additional to the household.  Ada Cik Siti, nanny kepada anakanda comel busuk saya.  Bukan kami ada MPV pun nak sumbat sampai 4 orang dalam sebuah Gen 2 yang ada car seat di belakang.  Perlukah ku lukis kan gambarajah disini supaya orang itu faham.  Driver's seat: En. Bob, Passenger Seat kat depan: kekadang saya, kekadang Cik Siti.  Seat blakang pulak, kalau dah letak je car seat tinggal lah satu seat je lagi.  Apekah, harus saya tumpangkan orang ini kemudian saya takyah ikut laki saya balik kampung?  Itukah expectation nya?

Atau pun orang ini mengharapkan saya tinggalkan Cik Siti dan bawa dia balik?  Apekah nanti dia nak tolong mak dia buat kerja di dapur?  Tidak, kan?  Saya jugak... Habis siapa nak jaga anak saya? 

Haiiii... Dipendekkan cerita, semoga Allah tunjukkan kepada orang ini suatu hari nanti bila dia dah berkeluarga.  Macamana agaknya perihal dia berkeluarga.  Biar dia tau susah ke tak jaga anak yang tengah lasak, kalau asyik nak kena pegang.

Ermmm... Dah.  Emosi dah terlepas.  Cemana saya tak stress kalo cenggini hehehe.  Patut doctor bagi saya ubat stress.

P/S: Saya nak lempang orang itu laju- laju.

No comments: