Tuesday, November 20, 2012

Mengantuk

OK seriously kena admit yang aku memang dah laaama tak berjaga macam ni.  Dah preggy for how long?  15 weeks kot kan?  So lebih kurang gitu jugak la kelamaan tidak berstay up...


(Photo courtesy of Michelle Meiklejohn/ Freedigitalphotos.net)

 
Tengok Koala tu pon ngantuk ZzzzZZZzzzz.  Malam tadi sebab desakan kerja.  Tapi kalau tidak pun sebab desakan kerja, dua tiga hari ni memang susah nak tido.  Ermmm the truth is, aku tengah alami menda yang sama aku alami masa mengandungkan anak pertama dulu.  Masuk jerrr second trimester, masalah tak selesa tido pon bermula.   

Belakang dah mula berdenyut- denyut.  Pusing kiri salah.  Pusing kanan pun salah.  

Kaki cramp.  Especially belah kiri.

Kepala sakit, ouch ouch ouch.

Nak terkencing almost every hourly lah.

Mengantuk tapi simply tak leh lelap?  

Rasa kelaparan yang amattttt sangat mengganggu perasaan nak tido.

Ni memang antara benda- benda yang aku alami dulu.  Paling aku tak tahan part sakit belakang dengan cramp tu ler.  Mak aiiiiii terjerit- jerit aku dulu sampai Mr Ah Bob tanye, 'naaaape yang nak beranak ke? nak beranak ke?'  At 6 months... Yang tu, tido bantal banyak kat kaki pon doesn't help.  Minyak panas pon doesn't help.  Resting pon doesn't help.  Doc cakap maybe awak ni kurang calcium kottt.  

So agenda tengahari ni bukan mencari makan, tapi mencari napsu tido.  Tido kol 5:30 am this morning didn't help.  Woke up for Subuh just to realised I was sleeping on my tummy, aduhhh cramp rasa.  Kecian baby kena himpit dengan Mommy gomoksss hehehe.  

and to sleep I go...

No comments: